Ateron, 11 maart 2021

Hago Airport Services (HAS) verzorgt de facilitaire diensten, waaronder schoonmaak, technisch onderhoud en groenvoorziening op Amsterdam Airport Schiphol. HAS heeft 200 medewerkers en is onderdeel van Vebego, een internationaal opererend familiebedrijf met meer dan 36.000 medewerkers. Bij HAS staat de medewerker, en met name het welzijn ervan, centraal. Dit wordt onderstreept door het behalen van de VCA en ISO 45001 certificeringen, waarbij respectievelijk de veiligheid en het welzijn van de werknemer centraal staan. Onze consultant Geoffrey Langen heeft HAS begeleid in het traject naar het behalen van bovengenoemde certificeringen.

(tekst loopt door onder de foto)

testimonial hago service airport

Hago Airport Services is een onderneming waarbij het welzijn van zowel de klant als de medewerker zeer hoog in het vaandel staan, met daarnaast oog voor innovatie en duurzaamheid. Het op waarde schatten van het personeel wordt benadrukt door Warner van Noord, operationeel manager bij HAS: “In de Formule 1 zorg je dat de auto goed op orde is, in onze branche leveren mensen de dienst dus dien je ervoor te zorgen dat zij zich goed voelen”. Voorbeeld hiervan is het wekelijkse gesprek met een aantal medewerkers. Tijdens deze gesprekken dragen de medewerkers de onderwerpen aan. Wat vinden zij belangrijk. Op deze manier hebben de medewerkers invloed op de strategie van HAS.

Om deze bedrijfswaarden concreet en aantoonbaar te maken besloot HAS werk te maken van het behalen van de VCA-certificering, wat staat voor ‘veiligheid, gezondheid en milieu checklist aannemers’. Daarnaast, heeft HAS, als een van de eersten binnen de schoonmaakbranche, een ISO 45001 certificering behaald. Dit is de geldende norm voor een veilige en gezonde werkomgeving. “Daar waar een VCA-certificering toch minder is afgestemd op onze branche, is ISO 45001 een certificering die aantoont dat een onderneming echt het welzijn van het personeel op waarde schat.” Ter ondersteuning van deze processen werd de hulp van Geoffrey Langen ingeschakeld. Geoffrey voorziet HAS namens Ateron inmiddels tien jaar van advies.

Geoffrey heeft HAS geholpen met het opzetten en implementeren van het huidige managementsysteem, waarbij zowel de ISO 9001 (kwaliteitsmanagement) als de ISO 14001 (milieumanagement) certificeringen zijn behaald. Dit managementsysteem bracht volgens Warner voordelen met zich mee met het oog op andere ISO-normen: “Door het opgezette managementsysteem waren we in staat om snel, probleemloos en relatief eenvoudig ISO 45001 te integreren”. Bij het implementeren van ISO 45001 kwam de expertise van Geoffrey duidelijk naar voren, “daarin schakelt hij heel snel en pakt hij door. Geoffrey gaat door op de onderliggende details, wat beter en nóg beter kan.” Dit wordt onderschreven tijdens de externe audits. “Tijdens een toetsing van een externe auditor komt naar voren dat hij zijn werk goed doet, aangezien deze toetsingen fluitend worden doorlopen.”

Geoffrey geeft aan dat hij altijd met veel plezier voor HAS werkt. Het is een inspirerend bedrijf in de dynamische (Schiphol) omgeving. Een voorbeeld van een organisatie waar het certificaat geen doel op zich is, maar waar de kwaliteit van dienstverlening en de mensen die dit dagelijks mogelijk maken daadwerkelijk voorop staan.

Zoals Warner van Noord benadrukt is het relatief eenvoudig om vanuit een managementsysteem meerdere normen pragmatisch te integreren. Een managementsysteem kan voor grote waarde zijn voor allerlei soorten ondernemingen, groot of klein. Hoe is het bij uw bedrijf geregeld? Als u wilt weten wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan vrijblijvend contact op via info@ateron.nl.

Neem contact met ons op

Bergerweg 170
6135KD Sittard

En volg ons op social media