ateron
organisatie

ISO Managementsystemen en Certificeringen

Ateron biedt begeleiding bij het opzetten, implementeren en onderhouden van kwaliteits-, veiligheids-, en risicomanagementsystemen.
Klant- en cliëntgerichtheid, creativiteit en lean-management zijn daarbij net zo kenmerkend voor de aanpak als deskundigheid en persoonlijk advies. Ateron boogt op jarenlange ervaring in zowel de zorg (uiteenlopende sectoren als GGZ, GZ, VV&T, MD, Jeugdzorg) als de profit sector (brede expertise in facilitaire dienstverlening, industrie en bouw).

Binnen de pijler ISO Managementsystemen & Certificeringen is de dienstverlening gericht op het opzetten, implementeren en onderhouden van managementsystemen, al dan niet op basis van specifieke normen of keurmerken ten behoeve van certificering.

De aanpak is gericht op het opzetten van praktijkgerichte, transparante en gebruikersvriendelijke managementsystemen. Dus geen bureaucratie, maar wel voldoen aan de gewenste eisen. Deze filosofie dragen wij ook uit in onze aanpak. In onze advisering streven we naar het opzetten en implementeren van een managementsysteem dat aansluit bij de dagelijkse bedrijfsvoering. Dus geen systeem naast een systeem, waardoor het managementsysteem niet ‘leeft’.

Vanuit onze expertise en jarenlange ervaring bij diverse opdrachtgevers uit verschillende sectoren helpen wij bij het opstellen van een op maat gemaakt implementatieplan en de uitvoering hiervan.

Onze rollen verschillen op basis van de behoefte(n), voorbeelden van veel voorkomende rollen zijn:

  • Expert
  • Coach
  • Procesbegeleider
  • Projectleider
  • Interim

Voor meer informatie over onze filosofie en aanpak kunt u contact opnemen.

ISO 9001 Kwaliteitsmanagement

ISO 9001 is ongetwijfeld de meest prominente norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. In wezen gaat het om continue verbetering gericht op klanten, medewerkers, werkprocessen en de omgang met risico’s. De norm bevat zodoende een brede, maar ook praktisch zeer relevante waaier van eisen. De norm wordt internationaal in tal van sectoren (industrie, handel, bouw, zakelijke dienstverlening, zorg) toegepast.

Kwaliteit is veel meer dan een afdeling of een functie. Het is een manier van denken waarmee iedereen in een organisatie altijd bezig is. Kwaliteitsmanagement is de waarborg voor een succesvolle organisatie. Dat zorgt ervoor dat ISO 9001 dus een prima instrument is voor continu verbeteren.

ISO 9001 is een veelomvattende norm en hanteert abstracte begrippen. De norm doet ook geen uitspraak over de wijze waarop aan de eisen voldaan moet of kan worden. Ateron helpt bij de vertaalslag naar uw organisatie, weet op welke manieren invulling gegeven kan worden aan de eisen en beschikt over bewezen effectieve hulpmiddelen en tools. In onze advisering streven wij naar het opzetten en implementeren van een kwaliteitsmanagementsysteem dat aansluit bij de dagelijkse bedrijfsvoering.

U kunt kiezen hoever u met ons in zee gaat. Van advisering ten aanzien van specifieke onderdelen van de norm zoals het maken van een risicoanalyse, de uitvoering van interne audits tot en met de volledige oplevering en lopend onderhoud van het kwaliteitsmanagementsysteem.

WETEN WAAR U AAN TOE BENT?

Er zijn diverse redenen waarom uw organisatie een kwaliteitsborgingssysteem nodig zou kunnen hebben.
Wilt u zeker zijn dat de processen geborgd zijn voor een optimale bedrijfsvoering of vraagt uw opdrachtgever erom.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan »